Konumlandırma ürünün hedef kitlesinin o ürünü nasıl gördüğüdür. Bu tabi ki de tesadüfen oluşan bir süreç değildir. Reklamcı tarafından hazırlanan strateji sonucunda her mecrada aynı mesaj vererek ortaya çıkar. Konuşulur hale gelirse başarılı olur. Konumlandırma örneklerine bakacak olursak söyle bir örnek verebilirz. Mercedes markası denilince akla ilk gelen şey sağlamlıktır. Mercedes’in konumlandırması sağlamlıktır. Ülkemizden örneklere geçecek olursak Arçelik’in konumlandırması ise yeniliktir. Ülkerin konumlandırması mutlululuktur.
Konumlandırma aynı kategoride ki ürünleri tüketici zihninde aşinalık yaratarak farklılaştırmak amacıyla yapılır. Bir çok sektör bu alanda problem yaşamakta çünkü artık büyük firmalar konumlandırmalarını önceden yaptıkları için pazara yeni girmek isteyen firmalara konumlanabilecekleri bir yer bırakmamakdadır. Konumlandırma ya alternatif olarak amaçsal pazarlama ortaya çıkmıştır. Amaçsal pazarlama ise konumlandırma stratejisini kullanmak isteyip konumlandıracak yer bulamayan firmalar için adeta gümüş bir kaşıktır. Amaçsal hakkında bilgi almak için amaçsal pazarlama isimli yazımı okuyarak bilgi sahibi olabilirsiniz
0 yorum:
Yorum Gönder