Pages

21 Nisan 2017 Cuma

Amaçsal Pazarlama (Yeni Nesil Pazarlama)

Amaçsal Pazarlama (Yeni Nesil Pazarlama)
Reklam anlayışı sürekli kendisini yeniliyor ve her geçen gün yeni pazarlama stratejileri doğuruyor ülkemizde olsun küreselde olsun hızla markalar kızıl denizden mavi okyanusta yerlerini almaya başladı. Artık markaların sattıkları ürünlerin özellikleri de aşağı yukarı neredeyse aynı. Tabi bu da sektöre yeni girecek markalar için kolay olmuyor çünkü büyük ve daha önce davranmış olan markaların kendini konumlandırdıkları yerler var örnek olarak mutluluk deyince Ülker, yenilik deyince Arçelik, sağlam araba deyince akla Mercedes’in gelmesi gibi durum böyle olunca markalar kendilerini konumlandıracak yer bulamıyor ve kızıl denizde yok olmaya mahkûm oluyorlar. Amaçsal pazarlama bu noktada şunu diyor. Zaten ürünlerin özellikleri biliniyor ve kullanılacak bir terim başka markayı çağrıştırıyor bundan dolayı markanın hedef kitlesinin beklentilerini sahiplenip bunun üzerinden reklam yapalım. Ülkemizde yapılan bazı amaçsal pazarlama türleri üzerinden örnek verirsek zihinlerimizde bir şeyler oluşmaya başlayacaktır. Hepimizin bildiği deterjan markası OMO’yu ele alalım omo daha beyaz ben yıkarım dese ya da en iyi renklilerle ben başa çıkarım dese başka markalarda bunu söylüyor bundan dolayı reklam beklenen etkiyi göstermeyecektir. OMO ise buna çözüm olarak amaçsal pazarlamayı uyguladı ve Kirlenmek güzeldir dedi. Şöyle düşünelim omo deterjan markası işlevi belli renklileri ve beyazları yıkamak, hangi problem doğduğunda ihtiyaç duyulur dedi. Bunu kirlenmek olarak tespit etti ve kirlenmenin eğlenceli olduğunu herkesin de normalde kirlenmek istediğini fakat kirlenmekten korktuğu için bu davranışı kenara bırakmak zorunda kaldığını söylüyor OMO da bu noktada etkinliklerle kirlenmeyi destekledi ve eğlenceli bir şekilde reklamlarında kullandı. Diğer bir önek ise Orkit Orkit’in de hedef kitlesi belli kadınlar ve pedin özelliklerinden bahsetmektense kadınları ilgilendiren bir konuyu sahiplenerek amaçsal pazarlamaya katılmış oldu. Kendine Toplumda ki kadın eşsizliğini görev olarak üstlendi ve çalışmalarını bu yönde yapmaya başladı. Diğer markamız ise Dove, Dove’nin de hedef kitlesi belli bu nedenle ürün özelliği ve ürün göstermektense kadın güzelliğini sahiplendi ve ürünümü kullanırsanız söyle olursunuz gibi krişe cümleler yerine en değerli giysiniz cildiniz dedi.
Doğru ve başarılı olması için
Purpose (Amaç ) Marka olarak bir amacı sahiplen ve insanlara bir amaç ver.
Principles (Değerler) Amacına hizmet edenleri değerli göster değer ver kulüpler, takımlar gibi
Participants (Katılım Paylaşım) hedef kitlenizin katılıp paylaşması gerekir ancak bu şekilde devamlılığını sağlar.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Blogger news

Blogroll

About